klik..!!..klik..!!..

Sunday, July 18, 2010

***badan panas = panas badan***




Dugaan dari Allah kpd hambaNya...
aku kene terima semua dugaan dariNya dgn rela...
badan aku yg sekejap panas sekejap sejuk...
nape yek...?..dah rase lain mcm je aku punya tonsil...
sakit semacam jek...maybe dah bengkak...
owhh!!...mmg dah bengkak...

doktor kata klu x nak operate buang tonsil ni...
kena rajin kumur mendongak dgn air suam + garam...
tapi aku ni malas lak nak wat selalu...
dah bengkak baru terhegeh2 nak kumur bagai...
heeee~...

org kata kalau panas badan kene minum air banyak2...
hurrmm...mmg klu x panas bdn pun aku minum mmg byk...
sampaikan cikgu2 kat sek geleng kepala tgk aku bw botol air besar...
boleh dikatakan lebih 2liter air aku minum sehari...
tu pun bergantung pada cuaca...klu cuaca panas lagi la aku kerap minum air...

ade org kata klu minum air byk nnt perut buncit...
ade pendapat yg mengatakan kita perlu minum 8 gelas sehari...
mana 1 yg betul???

pada pendapat aku...
kita mesti minum air berulangkali sepanjang hari...
minum 8 gelas waktu pagi dan percaya kita dah minum air yg cukup
pada hari tu adalah sgt x betol...
kita mesti minum air walaupun setengah gelas pada setiap jam..
so, daripada tu boleh membuatkan diri kita bertenaga...

so, kita kenelah rajin2 minum air yek...

2 comments: