klik..!!..klik..!!..

Saturday, October 23, 2010

***gergasi serang ke sekolah***



..::Salam:..

2 hari ni cendoimanis agak menyibukkan diri di sekolah...sibuk dgn program Eksplorasi Cabaran Sejarah (ECS)...
kwn2 semua mesti x pernah dgr kan...actually, ECS ni adalah satu permainan pendidikan serupa dgn permainan Monopoly...
cumanya arahan2 kad tu digantikan dgn soalan sejarah...pemain perlu menjawab dgn betul...
sekiranya jawapan yg diberi salah pemain perlu membayar 1 dinar ke bank...
walaweiii...mmg best game ni...tapi subjek sejarah ni aku x berapa minat...heeee~...
program ni akan disiar secara langsung di TV Pendidikan...
jadinya mmg kena betul2 prepare...yg paling sibuk org2 Bahagian Teknologi Pendidikan (BTV)...
aku pun sibuk gak...sibuk menyibukkan diri..
aku ditugaskan utk membuat Dokumentasi Program ECS ni...huhu...
ni je la kerja aku setiap kali ada event kat sek....
dlm sibuk2 tu smpat lai aku bergambar...kenangan tu...
susah nak dpt pengalaman mcm ni....ngehehee~...
ni la gergasi besar yg dimaksudkan....ngeheehee~...
bermula aku menyibukkan diri melawat ape yg ada dlm gergasi ni.....
penuh dgn wayar2...mmg xtau 1 benda langsung....ngeeep~...
...salah seorng pegawai BTP menerangkan fungsi2 setiap skrin...
...beria la aku dgr...lepas tu pening kepala byk sgt button n skrin...

utk pengtahuan di dlm gergasi ni la diorang setting semua camera tuk penggambaran...
directoryg akan duduk di tpt aku tu utk memberi arahan...huurrrmmm...mmg sgt best...

...rehearsal bermula...
time ni mmg sgt2 panas...berpeluh2...bahang dari lampu2 sekeliling tpt penggambaran...huhu...
bila panas ni aku mula la x selesa...rasa mcm nak lari je dr tpt ni...rehearsal x abeh lagi aku dah cabut....x tahan sgt...mnta pelajar gantikan tpt aku....
ye la 4.30ptg still lg belum habis rehearsal...
pukul berapa aku nak balikrumah...huhu...rumah dah la jauh...(sape suruh duk jauh2...)

Alhamdulillah...program ECS berjalan dgn lancarnya walaupun permainan akhir mengambil masa 2 jam...penggambaran utk program ni mengambil masa 5 jam...huhu.
.mmg 1 pengalaman yg x boleh dilupakan walaupun di dlm dewan ni sgt2 panas dgn bahang lampu shooting....
sampaikan aku ngan member siap keluar dr dewan ni...pegi wat photoshoot kat luar...hahaha...berangan....
.....ngeeheeheee~.....


sekian...

..::Wassalam::...

No comments:

Post a Comment