klik..!!..klik..!!..

Thursday, April 1, 2010

...mengaji di dlm kesesakan lalu lintas??...

heee~...entry aku kali ni mmg la tersgt pelik...mengaji??...betol ke ni??...
yups!!...mmg betol...hr ni aku abeh baca 3 surah sepnjang perjalanan pergi n balik ke Bukit Bintang...huurrmm..alkisahnya...kitorng(sape lg klu bkn aku n asben) gi ke BB coz nak tnya kat member kitorng yg jual phone..ade sket kemusykilan ttg iphone yg baru dibeli...xley nak connect wifi..spnjang prjlnan jln bkn men sesak lg...jem giler..mula2 tu belek2 la iphone yg baru beli ni..hurm...mmg byk game yg bley maen...abeh sume game aku try...smpai nek pening pale aku...aku stop jap...belek2 lagi iphone baru ni...tetiba lak gatal tgn aku touch kat pic Al-Quran...wahh!!..best nyer..byk surah ade kat dlm tu...teringat lak ari ni ari khamis..so, means mlm ni mlm Jumaat...aku pown switch off radio n mula baca surah Yassin...heee~...driver kat sblh terpaksa la dgr je...sedap x sedap sore aku kene dgr gak laa....abeh je aku baca surah Yassin, kitorang pun smpai...hurmm..xterasa tension pown hadap jln jem...hee~..ye laa..dah aku ngadap iphone ni...mmg la x terasa...

perjlnan balik pown jln still lg jem...huuuhu~...aku pown ape lg...smbung mengaji..aku baca surah Al-Mulk ngan surah Al-Insan...surah2 ni dulu aku selalu baca after solat...cikgu fauziah (ckgu math tyme skewl dolu) suh aku amalkan 5 surah after tiap solat...surah Yassin after solat mghrib, surah Waqiah after solat isyak, surah Al-Mulk after solat subuh, surah Al-Insan after solat zohor n surah Ar-Rahman after solat asar...ckgu tu kata lepas mengaji surah2 ni minta pada Allah supaya buka pintu hati tuk menerima pelajaran, memberi petunjuk tuk capai kejayaan n mudahkan dlm segala hal...Alhamdulillah...tyme aku amik SPM dulu, Allah beri petunjuk kat aku...(meremang bulu roma aku nak cite blk)...cite nye cam ni...keesokan nya aku ade paper biologi..mlm tu aku tidow awal...sbb sok ade paper..spt biasa aku tido lmpu mmg x tutup..n sblm tido aku mmg selalu baca buku smpai tertido...tyme tu buku yg aku bw tido same tentu2 nye buku Biologi lah...dlm kul 3pg camtu aku terjage...aku buka 1 page ni n baca ngan khusyuk nye...siap hafal bagai...sok nye time aku jwb exam..soklan yg kuar jwpn nye sebijik ape yg aku baca mlm td...(meremang lagi bulu roma aku)...hurm..ye laa...klu kita mnta pertolongan dr Allah dgn ikhlasnye, InsyaAllah Allah akan tolong...until now, klu de pape problem aku selalu tenangkan ngan mengaji...jgn slh sngka lak..bkn nak membanggakan diri...sekadar nak share jew...heee~...

owh ye!!..back to main story...lepas aku abeh mengaji spnjng perjlnan yg sesak ni aku tnya kat driver sebelah...ape comment lps dgr aku mengaji...dia bg kat aku 3 star dr 5...huhu...dia kata 3stars tu means lancar..klu 5 stars tu superb..lancar, sedap didgr hingga menusuk kalbu...haish!!..xkan la aku nak berlagu mengaji kat dlm kete ni...hurm,,agak2 la...heee~~..pape pun aku rase best sgt rini coz dpt mengaji...heeuu~..Alhamdulillah.....

No comments:

Post a Comment